|
Rad u produženom boravku mnogo je drugačiji od klasične nastave, ali i
cjelovitiji i bogatiji. Ne svodi se samo na pisanje zadaće i dovršavanje
jutarnjeg posla. Učiteljica u PB-u određuje vježbe i zadatke pomoću kojih
provodi sate učenja. Cilj je naučiti djecu kako učiti, istraživati, proučavati,
podučavati, pomagati.
Rad u boravku snažno utječe na emocije učenika, sigurnost u sebe, samopoštovanje,
povjerenje u prijatelje, suradnju, pomaganje, odgovornost, znatiželju,
samovrjednovanje, zdrav moral, osjećaj uspješnosti, snalažljivost, okretnost,
pravo na pogrešku i prihvaćanje pogrešaka kod sebe i drugih.
U produženom boravku povezuju se igra, učenje i rad.
Učenici u boravku mogu više pratiti vlastiti ritam zbog fleksibilnosti
u dnevnom rasporedu.
Kroz individualne razgovore s učiteljicom iz produženog boravka roditelj
saznaje kakvo je dijete u igri, kako usvaja nastavni sadržaj prilikom
uvježbavanja, koliko je spremno pomoći i kako prihvaća pomoć u skupnom
radu, kako reagira na umor, kakvo je u blagovaonici, koliko sudjeluje
u održavanju urednosti učionice....
Sve su to vrlo važne stvari u razvoju jednog djeteta. Roditelji i učitelji
PB-a moraju surađivati prijateljski, jer dio roditeljske uloge preuzima
upravo učitelj produženog boravka.
Frustracija i stres koji se javljaju i u PB-u, sastavni su dio života.
Djecu se mora na to pripremiti. Djeca su u PB-u drugačija nego ujutro.
Puno su umornija, samim time nemirnija, dekoncentriranija. Potrebno je
izmjenjivati periode odmora, rada i igre.

ORGANIZACIJA RADA PRODUŽENOG BORAVKA U
NAŠOJ ŠKOLI
U našoj je školi produženi boravak organiziran za učenike
1. i 2. razreda. Dnevno trajanje produženog
boravka je od 7,00 do 17,00 sati
(nakon redovne nastave koja se održava u prijepodnevnim satima). U razrednom
odjelu rade dva učitelja, jedan prije podne u redovitoj nastavi, drugi
poslije podne u produženom boravku. Oba učitelja zajednički programiraju
nastavne sadržaje, dogovaraju se o zajedničkim i odvojenim aktivnostima.
RASPORED AKTIVNOSTI
U PRODUŽENOM BORAVKU
U 11:30 sati učenici s učiteljem
odlaze na ručak u školsku blagovaonicu. Nakon ručka predviđen je kratki
odmor te slobodno ustrojeno vrijeme. Vrijeme za igru, odmor i rekreaciju
po slobodnom izboru učenika ili različite, programirane sportsko-rekreativne
aktivnosti, različiti tipovi radionica – likovne, glazbene, komunikacijske
i druge, mala projektna istraživanja, dramatizacije i niz drugih organiziranih
aktivnosti kreira učitelj uz pomoć učenika. Nakon slobodno ustrojenog
vremena predviđeno je vrijeme za pisanje domaćih uradaka, ponavljanje
i uvježbavanje nastavnoga sadržaja obrađenog na nastavi.
Izmjenama igre, učenja, odmora, vježbanja i razgibavanja, šetnje, pjevanja,
ponavljanja, crtanja, razgovora želimo stvoriti osjećaj ugode i zadovoljstva
kod svih učenika u odgojno-obrazovnom procesu, odnosno sretno dijete koje
će voljeti školu.
    
Povratak
|